Web responsives si vols ser visible

    Web responsives si vols ser visible

    Web responsives si vols ser visible. Google ha anunciat dos canvis que afecten els resultats de cerca en dispositius mòbils, un més bé de caràcter estètic, i un altre enfocat a millorar l’experiència d’usuari quan es consumeix contingut al mòbil o la tablet.

    D’una banda, Google eliminarà l’etiqueta “mobile-friendly” amb la qual fins ara s’identificava a les pàgines web especialment optimitzades per a pantalles de mida petita; per altra banda, la companyia començarà a penalitzar aquells webs que dificultin la navegació pel seu contingut – especialment aquelles que mostren un pop-up o interstitial que oculta el contingut o el fa fosc, fent-ho inaccessible per a l’usuari.

    Google va començar a donar-li una importància especial a les pàgines que s’adaptaven perfectament a mòbils a finals de 2014, amb la introducció d’una etiqueta que les distingia com a tals dins dels resultats d’una recerca feta des d’un dispositiu mòbil.

    Pocs mesos després, a l’abril de 2015, Google va anunciar que aquesta adaptació es tindria en compte per a la classificació d’aquesta web en els resultats de cerca, i al maig d’aquest any va reforçar encara més el pes d’aquest criteri.

    Ara segons Google, el 85% de les pàgines web ja estan adaptades a mòbil, l’etiqueta comença a ser redundant, amb el que la companyia ha decidit prescindir d’ella per mantenir un disseny clar i net. Google recorda, això sí, que el criteri d’adaptabilitat a mòbil segueix sent important per decidir el rànquing d’una web.

    Web responsives si vols ser visible La guerra contra la publicitat intrusiva en mòbil

    El canvi més important és el relatiu a l’ús d’elements emergents i de interstitials en la versió per a mòbil d’una pàgina web: es tracta d’aquelles finestres que apareixen per sobre del contingut, ocultant-lo o enfosquint, i impedeixen accedir directament al contingut.

    Google considera que aquest tipus de pràctiques resulta frustrant per a l’usuari, perquè els impedeix accedir directament al contingut des d’un resultat de recerca, i més en un mòbil de vegades resulta especialment complicat tocar el botó corresponent per tancar aquestes finestres. Per això, a partir de gener de 2017, Google començarà a penalitzar amb una pitjor classificació en els seus resultats de cerca a tots els webs que utilitzen aquest tipus d’elements emergents.

    Per contra, hi ha alguns tipus de finestres emergents com aquestes que no afectaran la classificació de la pàgina web si, segons Google, s’usen de manera responsable. Es tracta de casos com els elements emergents que responen a requisits legals, com l’avís de cookies o la comprovació de l’edat de l’usuari, o la petita finestra que convida a instal·lar l’app relacionada amb la web que s’està visitant, i que apareixen tant en Safari com a Chrome.

    Així mateix, Google recorda que aquest criteri és només un més dels centenars que es tenen en compte a l’hora de decidir la classificació de pàgines web en els resultats de cerca. I que, com sempre, el propòsit d’aquesta recerca segueix sent un dels més importants – així com el fet que el contingut

    About

    Leave a Reply

    L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

    Us de cookies

    Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació .plugin cookies

    ACEPTAR
    Aviso de cookies
    %d bloggers like this: