Consells de màrqueting turístic per ApuntServeis Consultors

    Consells de màrqueting turístic per ApuntServeis Consultors

    Consells de màrqueting turístic. VIDEO-REVIEWS

    Crea una pestanya amb un seguit de minivídeos dels teus clients donant la seva opinió sobre el teu allotjament. El videomarketing suposa una tendència que cada vegada té més força, ajuda a posicionar, és molt més creïble que altres mitjans i roman en la ment del client d’una forma més poderosa. Al sector turístic normalment es fa servir com a via per mostrar les teves instal·lacions, entorn etc, però volem anar una mica més enllà:

    Per què no crear una pestanya a la teva web amb una sèrie de minivídeos de no més de 30 segons cadascun, realitzats en el teu propi allotjament, amb les reviews d’alguns dels teus clients sobre les seves estades? Original, potent i efectiu.

    Consells de màrqueting turístic. POTENCIA AVANTATGE COMPETITIU

    Coneix i promociona clarament el teu avantatge competitiu. Identifica el teu Unique Selling Proposition (USP), el teu avantatge competitiu, el que et fa diferent. Encara que creguis que destaques en diverses coses, segur que hi ha alguna cosa en el que sobresurts molt més. Fes-lo servir per promocionar-lo en la teva web de manera que li quedi clar a tothom qui la visiti.

    Un entorn inigualable, un servei espectacular, una relació qualitat-preu de faula … en resum: què ofereixes millor que ningú?

    Consells de màrqueting turístic. RESERVA ONLINE “PER DUMMIES”

    Assegura’t de facilitar al màxim el procés de reserva i pagament online. Com més fàcil l’hi posis al visitant de la teva web a l’hora de reservar, menys opcions hi ha que abandoni en un moment donat el procés de reserva. No demanis informació que no necessites, localitza el botó de reserva en una zona ben visible i no en una pestanya secundària, cuida el seu disseny etc. Simplement una presentació descurada d’aquest botó pot fer abandonar a un gran nombre de visitants.

    I no cal dir que, si no dones l’opció de reservar online, tot aquest procés es complica, amb les seves corresponents conseqüències negatives.

    Consells de màrqueting turístic. FACTOR EMOCIONAL

    Ven experiències més que aspectes materials. Una infinitat d’estudis demostren que som éssers emocionals, que en les nostres decisions de compra preval sempre el factor emocional sobre el racional.

    Per això, crea frases i eslògans del tipus “vine a viure sensacions úniques, contagia’t de la pau de la nostra vall, arriba fins al centre de Madrid des dels nostres apartaments” en lloc d’altres més materials com “casa rural amb dues plantes i jacuzzi o apartament al centre de Madrid amb gran terrassa “.

    Consells de màrqueting turístic. CONEIX LES TEVES BUYER-PERSONA

    Defineix, no només al teu target, sinó també als teus buyer-persona. Segurament tots teniu clar el vostre target de clients, però ¿a què ens referim amb buyer-persona? Ho veiem amb un exemple del nostre sector de vacances:

    Posem que el teu target són persones joves i de mitjana edat de classe mitjana-alta i gust per la natura. Ara bé, aquest grup engloba diversos buyer-persona. Hi pot haver parelles joves a la recerca de relax, grups d’amics solters buscant activitats a l’aire lliure, famílies joves amb nens petits volent gaudir d’un lloc diferent …

    Doncs bé, tots ells tenen unes motivacions, necessitats i un procés de compra molt diferent. Per això, la seva identificació va fer que puguem encaminar la comunicació de formes diferents per a cada grup, per a cada buyer-persona.

    Consells de màrqueting turístic. RRSS COM CANAL PRINCIPAL

    Aprofita’t del poder de les Xarxes Socials. Actualitzant regularment les teves pàgines en RRSS (no has de complicar-te utilitzant 10 d’elles, simplement selecciona una o dues, les que considereu més interessants per al teu negoci i trabájalas bé). Fer això crearà comunitat, conversa al voltant del teu negoci i podràs impactar als teus diferents buyer-persona amb diferents missatges de forma més senzilla que en la pròpia web.

    No cometis l’error d’arraconar les icones que condueixen als teus RRSS en un lloc impossible de localitzar i assegura’t que condueixen a les teves pàgines i no a la pàgina del creador de la teva web (si escau). Com a canal bàsic de comunicació amb els teus potencials clients, ha d’estar en primer pla.

    Consells de màrqueting turístic. APORTA VALOR A LA TEVA MARCA

    Ofereix contingut únic a través del teu web al mateix temps que treballes la teva branding. I si afegeixes un al·licient extra perquè el teu web sigui visitada? Explota les possibilitats del teu entorn, la teva experiència del sector etc per crear alguna cosa amb el teu segell que aporti valor a qui et visita i això et faci guanyar posicions en la seva decisió final.

     

    About

    Leave a Reply

    L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

    Us de cookies

    Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació .plugin cookies

    ACEPTAR
    Aviso de cookies
    %d bloggers like this: