Nou algoritme de Facebook i com afecta a la nostra pàgina

    Nou algoritme de Facebook i com afecta a la nostra pàgina

    Nou algoritme de Facebook i com afecta a la nostra pàgina un dels temes candents del món del màrqueting a les últimes setmanes. Com afectarà aquesta nova política a la pàgina del nostre allotjament turístic o empresa? Anem a perdre visibilitat? ¿Haurem d’invertir en promocions per arribar als nostres seguidors?

    Hi ha qui s’atreveix a dir que aquest canvi suposarà la fi de l’abast orgànic a Facebook, que ja de per si és molt baix. Per fer-vos una idea, en una pàgina com la de MasOmbravella (apartaments rurals a la Garrotxa), amb prop de 1500 seguidors, cap de les nostres publicacions arriba orgànicament a més de 150 dels nostres fans (al voltant del 10%). ¿Això vol dir que a partir d’ara les nostres publicacions ni tan sols arribaran a aquest petit percentatge de seguidors?

    Anem per parts. Fa unes setmanes, Facebook ens va donar el primer ensurt a l’anunciar que eliminaria del nostre mur les publicacions de les fanpages i, per veure-les, caldria anar a una pestanya diferent. Per sort, davant l’enrenou generat, va canviar d’idea.

    Nou algoritme de Facebook

    Guanyen presència dels post d’amics i cauen els d’empreses
    Però els canvis que va presentar fa uns dies potser amaguin alguna cosa pitjor, guanyen presència dels post d’amics i cauen els d’empreses. Per Zuckerberg, Facebook ha de donar prioritat a les publicacions d’amics i familiars i no a les pàgines (empreses, mitjans, marques), doncs això, assegura, interessa menys a l’usuari i acaba abandonant abans la xarxa social.

    Per tant, el fundador de Facebook concloïa que en els propers mesos guanyaran presència en els nostres murs personals els post de familiars, amics i grups i perdran protagonisme els de les marques i empreses. Entre els mitjans de comunicació, mantindran el seu protagonisme els locals, en una clara aposta per crear comunitat.

    Per tant, com aconseguir que les nostres publicacions segueixin apareixent en el mur dels nostres seguidors? Complicat, però no impossible.

    Segons Zuckerberg, ja no ens valdrà amb publicar contingut rellevant per als nostres seguidors, sinó que haurà de ser contingut significatiu, és a dir, que interessi a una gran comunitat d’usuaris i generi debat i interacció. En resum, demana a les marques i empreses que publiquin menys i millor.

    Aquests són alguns dels aspectes que valorarà el nou algoritme de Facebook a les nostres publicacions:

    1. Quantitat i qualitat
    Si les nostres publicacions generen molts comentaris, serà un bon senyal per posar l’accent en la difusió del nostre contingut. Però, atenció, no val qualsevol comentari. Segons l’explicació de Facebook, es valorarà més aquell post els comentaris dels generin interacció i conversa entre els propis usuaris i no tant amb la marca. És a dir, que el poder recau en els nostres seguidors, si bé és cert, el contingut de la publicació serà vital. A això cal sumar la reducció dels post (no més de dos al dia) i apostar pels titulars, que han de ser convincents i no buscar el clic (adéu al clickbait). A per els títols emotius i informatius!

    2. Els vídeos guanyen encara més protagonisme
    Portem anunciant diversos mesos: els vídeos van ser el gran revulsiu de Facebook. Però, lògicament, aquells que pugem directament a la plataforma (enllaçar vídeos de YouTube va tenir molt poc recorregut) i si són en directe millor que millor. Amb això, Facebook Live es desmarca com la gran aposta de la xarxa social per a aquest any. El directe genera més interacció i, per això, es va a premiar.

    3. Veure primer
    Hi ha un truc per no desaparèixer! Però no depèn de tu. Abans que arribi el desastre (al març), pots publicar un post on demanis als teus seguidors que a la icona de “Seguir” (o “Seguint”) si ja ho fan, premin l’opció “Veure primer”. Així, els teus publicacions seguiran apareixent en el seu mur amb el protagonisme que tenen actualment. Això sí, cada perfil pot marcar només a 30 persones o pàgines a les a veure primer. Així que, si no vols perdre de vista en les pròximes setmanes, entra al nostre perfil i porta a terme aquest pas.

     

    4. Cuida el teu perfil
    Les valoracions que els teus seguidors donin a la teva pàgina de Facebook seran molt importants. Si inspires veracitat tindràs molta més presència a la xarxa que altres mitjans o empreses que aixequin dubtes. A això cal sumar la cura del disseny web i, fet i fet, de la nostra pàgina a Facebook. Cal generar confiança. La gegantina xarxa social ha patit molt amb les fake news en els últims temps i s’ha proposat eliminar-les per sempre de la seva xarxa. Per això, qualitat, disseny i, per exemple, aportar tota la informació possible al perfil (dades de contacte, qui som …) serà també mostra d’aquesta transparència. I se’ns premiarà.

    5. Aplicacions que ajuden
    L’aparició d’eines com Botletter està ajudant a crear una base de subscriptors a través de Facebook Messenger i fer enviaments de butlletí de notícies publicades per una marca. Per exemple, altres aplicacions com Content Studio ens expliquen quins són els temes que marquen tendència en xarxes socials, cosa indispensable per poder tenir més presència al feed de notícies.

    En resum, no hi ha dubte que va a estar molt més difícil tenir presència en els murs dels nostres seguidors sense pagar per això, perquè clar, sempre que activis una promoció, els teus publicacions arribaran al públic segmentat que necessitis.

    Caldrà rebregar una mica més el cap, generar contingut significatiu, que inclogui imatges o vídeos, però sense ser pesats (reitero, millor no publicar més de dos post diaris) i que, pel seu interès, generi molts likes, comentaris i compartits. Això sí, mai ho demanis directament, perquè, com ja expliquem fa uns dies, és una cosa que ens enfonsa el rank.

    About

    Leave a Reply

    L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

    Us de cookies

    Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació .plugin cookies

    ACEPTAR
    Aviso de cookies
    %d bloggers like this: